Monday, October 31, 2011

Antara Dua "KHAN"

Aku belek-belek news paper pagi nie...ada sorang suri rumah kat Ahmedabad buat perangai giler dengan laki die...si isteri nie ugut laki dia kalau tak bawak die gi tengok wayang citer "Bodyguard" dia kata nak bunuh diri !!!
Giler !!! Memang Giler seh !!! Fanatik tahap extrim yang melampau sampai nak bunuh diri. Aku pun sampai hari nie memang tak paham peel manusia yang spesis cam nie. Kalau kot yer pun minat dengan si Salman KHAN tu takkan sampai nak bunuh diri...(dalam hati aku mesti nak tengok otot ketul-ketul si Salman tu...tah-tah laki di gendut-gendut kot...)

Tapi, setakat hari nie aku tak der plak dengar cerita mengarot dalam perjalanan tayangan filem Shah Rukh KHAN.
Aku tak der masalah dengan mana-mana artis yang korang nak minat. Lantak ler...Cuma aku nak cerita tang dua orang nama "KHAN" nie. Aku tak pasti sejauh mana cerita nie benar atau tidak. Cuma biasalah...gosip2 liar dalam industri hiburan kan selalunya sensasi.

Menurut berita semasa, kedua-dua Mr KHAN nie nie tak berapa nak baik. Sepanjang aku dok kat India nie, belum pernah lagi aku terbaca or terpandang news mereka berdua nie kawan baik. Memanjang jer tak baik. Kalau si Amir KHAN baik ngan Shah Rukh KHAN or Amir KHAN berbaik ngan Salman KHAN pernah gak ada dua tiga cerita ngan gambar diorang kuar. BUT, not si Salman ngan Shah Rukh nie. Apa punca aku tak pasti. Maybe, kejayaan satu pihak tu buatkan satu pihak lagi jeles.

Antara dua KHAN nie sapa paling feymesh ?!!!

Kalau tanya akulahkan...memang tak dinafikan, Y. Bhg. Dato' Shah Rukh KHAN nie memang mempunya aura liputan media yang cukup cukup meluas dibandingkan dengan Salman KHAN. TETAPI, aku rasa publisiti bukan boleh dijadikan sandaran kekuatan populariti antara kedua-dua insan keturunan KHAN nie...Aku rasalahkan...yang paling fofular antara dua KHAN nie....adalah....SALMAN KHAN !!!!

Sebab ?!!! Korang tau tak...walaupun filem baru Dato' Shah Rukh KHAN bertajuk "Ra-One" nie adalah filem yang paaaaling mahal dalam sejarah pembuatan filem Bollywood di India. TETAPI, filem Bodyguard lebih hebat dari Ra-One. Hari pertama tayangan perdana Bodyguard dianggarkan lebih USD15 juta. Ra-One berapa ? Tak cecah pun USD 10 juta. Citer Ra-One nie juar masa Diwali, yang Bodyguard nie just kuar hari biasa jer...hari yang takdak bonus ker orang dapat gaji ker..banding ngan Ra One kuar hari Diwali, hari cuti, hari orang biasanya ada duit lebih ngan family...

So, sapa paling berpengaruh dalam dunia perfilemen di India. Kompomlah si Salman KHAN kan... Kalau korang nak taw gak...Salman nie feymes bukan untuk area Bollywood jer...Tapi empayar feymes dia sampai ker area selatan. Cam si Shah Rukh nie kebanyakkan peminat die just yang berbahasa hindi...

Bukan setakat tu jer kalau korang nak taw...si Salman nie pun kalau ada orang nak pakai die as pengacara satu-satu production or rancangan nie siaplah ko kena bayar RM100,000 hinggit lebih hanya untuk "SATU EPISOD" ko !!! Habis kalau serries tu ada 10...korang darab jerlah...





No comments:

Post a Comment