Friday, February 3, 2012

Bhutan...Land of Happiness

Pada waktu korang membaca entry kali ini...aku sebenarnya berada di Bhutan. Kat mana tu...?

Aku pun taw ada nama negara Bhutan nie sejak empat tahun lalu bila mula menetap di India. Kalau tak aku rasa langsung tak ketahuan mananye tempat nie.

Bhutan sebenarnya terletak di sempadan antara Tibet, China dan India. Berkedudukan di bahagian atas Bangladesh. Kecil je negara nie...populasinya pun tak sampai 800,000 orang. Aku fly dari New Delhi dengan penerbangan DrukAir jam 6.30 pagi. Airport die kecik jer...Tapi satu yang aku boleh puji, bersih...

Masalah besar yang aku hadapi di sini..makan...jadi vegetarian ler aku kat sini...kemudahan asas pun ala kadar jer...

Cuma Bhutan sememangnya merupakan lokasi pencinta alam dan bagi mereka yang ingin mencari suatu kelainan dalam percutian mereka...

Aku nak rehat dulu...nanti aku cerita panjang...banyak gak gambar aku nak share tentang Bhutan nie.

Mata dah ngantuk sesangat...

No comments:

Post a Comment